CALIFICARE - Recepționer de hotel obținută pe baza experienței, prin evaluare.

Fără curs doar prin evaluarea cunoștințelor, susținând un test scris și o probă practică.

DESCRIEREA CALIFICĂRII

Recepționerii de hotel întâmpină și înregistrează clienții unităților de cazare. Alocă spațiile de cazare, emit cartele de acces/predau clienților cheile de acces. Oferă informații privind serviciile oferite, fac rezervări, păstrează evidența spațiilor de cazare disponibile pentru vânzare (dacă nu există un departament de rezervări), prezintă clienților nota de plată sumele de plată, încasează contravaloarea serviciile prestate.

DESCRIEREA PROGRAMULUI DE EVALUARE

Recepționerii de hotel întâmpină și înregistrează clienții unităților de cazare. Alocă spațiile de cazare, emit cartele de acces/predau clienților cheile de acces. Oferă informații privind serviciile oferite, fac rezervări, păstrează evidența spațiilor de cazare disponibile pentru vânzare (dacă nu există un departament de rezervări), prezintă clienților nota de plată sumele de plată, încasează contravaloarea serviciile prestate.

CUI SE ADRESEAZĂ?

Programul de evaluare se adresează tuturor persoanelor care:
  • doresc să obţină o calificare în domeniu;
  • dețin cunoștințe teoretice și experienţă practică (cunosc meseriedar nu pot face dovada calificării;
  • doresc să fie evaluate (să susțină un examen) în vederea recunoaşterii și certificării competenţelor profesionale dobândite la locul de muncă, prin studiu individual sau pe alte căi non-formale.
  • ÎN CE CONSTĂ EVALUAREA(EXAMENUL)

    Procesul de evaluare este etapizat şi presupune aplicarea unor metode şi instrumente de evaluare destinate recunoaşterii cunoştinţelor şi abilităţilor profesionale dobândite pe căi non-formale sau informale (fie la locul de muncă, fie în mediul familial sau în timpul liber –  fără să fi urmat un program de formare profesională în acest sens). 
    Evaluarea şi certificarea competenţelor profesionale se face pe baza STANDARDULUI OCUPAŢIONAL şi oferă garanţia că persoana certificată a demonstrat că are cunoştinţele şi deprinderile necesare efectuării activităţilor descrise în acest standard.

    METODE ȘI INSTRUMENTE DE EVALUARE CE POT FI UTILIZATE

  • Test scris cu itemi obiectivi (proba scrisă ce va urmări testarea cunoştinţelor teoretice);
  • Întrebări orale şi observare directă în condiţii reale de muncă sau simulare (proba practică ce va urmări verificarea deprinderilor practice);
  • Raport din partea altor persoane (recomandare) / poze de la locul de muncă/ portofoliu cu lucrări anterioare (dovezi suplimentare solicitate pentru a demonstra veridicitatea experienţei profesionale).
  • COMPETENŢE EVALUATE

  • Comunicarea eficientă în cadrul unei unități de cazare
  • Lucrul în echipă în recepția unității de cazare
  • Gestionarea reclamațiilor clienților
  • Aplicarea normelor de securitate și sănătate în muncă și a reglementărilor în domeniul situațiilor de urgență specifice turismului
  • Aplicarea normelor de protecție a mediului în domeniul turismului
  • Aplicarea noțiunilor de bază despre organizarea activității în recepția unei unități de cazare
  • Gestionarea rezervărilor spațiilor de cazare
  • Efectuarea operațiunilor de pregătire a primirii clientului și a celor specifice sosirii acestuia (check-in)
  • Efectuarea activităților specifice sejurului clientului
  • Efectuarea operațiunilor legate de plecarea clienților (check-out)
  • Gestionarea evidenței operative și financiare a activității din cadrul recepției unei unități de cazare
  • Aplicarea noțiunilor de bază despre comportament profesional și psihologia consumatorului specifice domeniului turismului
  • Promovarea serviciilor proprii unității de cazare
  • TIP CERTIFICAT OBȚINUT

    Certificat de competențe profesionale, emis de A.N.C. (Autoritatea Națională pentru Calificări) recunoscut la nivel național de către Ministerul Muncii şi Ministerul Educaţiei, în baza Ordonanței Guvernului nr. 129/2000, iar apostilat și tradus este recunoscut la nivel internațional. Certificatul de competente profesionale are aceeași valoare ca și certificatul de absolvire, respectiv de calificare, în baza Ordinului Ministerului Muncii, Solidarității Sociale și Familiei 4543/468/2004, Art.33, alin.1-3, care prevede:
    ”(1) Persoanele declarate competente în urma procesului de evaluare primesc un certificat de competenţe profesionale, pentru unităţile de competenţă în care au fost declarate competente.
    (2) Persoanele declarate competente pentru toate unităţile de competenţă specifice unei ocupaţii sau calificări primesc un certificat de competenţe profesionale care cumulează toate competenţele profesionale specifice acelei ocupaţii sau calificări în conformitate cu standardul ocupaţional, respectiv standardul de pregătire profesională.
     (3) Certificatele menţionate la alin. (2) au aceeaşi valoare ca şi certificatele de absolvire, respectiv de calificare cu recunoaştere naţională, eliberate în sistemul formal de formare profesională.”

    DURATA

    Procesul de evaluare poate dura între 2 și 30 de zile.

    ACTE NECESARE PENTRU ÎNSCRIERE:

    1. Copie carte de identitate
    2. Copie certificat de naștere
    3. Copie certificat căsătorie (doar în cazul schimbării numelui în urma căsătoriei)
    4. Copie act de studii (minim 8 clase)

    Calificare receptioner hotel
    Calificare receptioner hotel

    Tipul de certificat obținut

    Specimen certificat de competente profesionale
    Specimen certificat de competente profesionale
    Contactează-ne

    ÎNSCRIE-TE ACUM

    Dacă te-am convins fă pasul semnificativ pentru cariera ta.